Un mesh publicitar de câțiva metri a fost montat pe Grand Hotel București fără autorizație. Poliția a fost sesizată cu privire la această situație și reclama a fost dată jos.
Nicorel Nicorescu, consilier general la Primăria Capitalei, a atras atenția pe pagina sa de Facebook, că în urmă cu câteva săptămâni a fost amplasat fără autorizație pe Grand Hotel București un banner publicitar:
”În urmă cu câteva săptămâni a fost amplasat un mesh fără autorizații și complet imoral pe Grand Hotel București.
Personal nu-mi amintesc nici măcar în perioada „de glorie” a tutunului din anii 90 atâta tupeu și agresivitate publicitară într-un loc emblematic al Bucureștiului.
Am sesizat Poliția Locală București și mulțumesc acestora pentru implicarea imediată.
Inițial au amendat compania si nu a fost suficient.
Ulterior aceștia au întocmit proces verbal de sancționare și o măsură complementară de desființare (plus amenda) care a ajuns pe masa Primarului General.
Acest proces verbal a fost semnat de Nicușor Dan cu operativitate (îi mulțumesc frumos pentru receptivitate) și ulterior pus în aplicare.
Cetățenii trebuie să afle că astfel de acțiuni nu mai sunt posibile! Bucureștiul nu este sat fără câini” a declarat Nicorel Nicorescu pe pagina sa de Facebook.
Alexandru Petrescu trage, astfel, încă un semnal de alarmă, și notează că s-a întrebat de multe ori de ce continuă să scrie despre administrația Sectorului 1 și despre primarul Clotilde Armand.
Totul a pornit, de data aceasta, de la un mesh agățat chiar pe clădirea Grand Hotel Bucharest din centrul Capitalei, cu toate că, mai scrie fostul ministru al Economiei, ”clădirea fostului hotel Intercontinental se află într-o zona de publicitate restrânsă fiind reglementată de PUZcp nr. 04b Brătianu, care interzice, din cunoștințele mele, amplasarea de panouri publicitar”.
“«Pourquoi est-ce que j’écris? Je suis encore à me le demander». Citându-l pe Eugen Ionescu din «Antidoturi», mă întreb și eu adesea de ce încă mai scriu despre conducerea eșuată a administrației Sectorului 1.
Scriu pentru că această administrație nu contenește să mă surprindă și să mă indigneze deopotrivă prin inacțiunea sau acceptarea unor lucruri care altădată erau de bun simț civic să nu le faci și care acum au devenit practică anodină de degradare urbană încurajată de edilii Bucureștiului.
Scriu sperând că trag un semn de alarmă puternic și că toate aceste elemente vor fi sancționate în primul rând de cetățenii acestui sector și ai întregii Capitale, dar și de consilierii locali care au pârghii de preîntâmpinare a acestei schimonosiri a orașului.
Zilele trecute, pe clădirea unuia dintre cele mai emblematice hoteluri din București, un «impozant» mesh își face apariția, fără ca niciunul din edilii Sectorului 1 sau ai Capitalei să reacționeze”, a notat Alexandru Petrescu în mediul online.
Este nevoie de publicitate, consideră Alexandru Petrescu, însă aceasta nu poate fi amplasată oriunde și, mai ales, nu pentru a ”distruge identitatea arhitecturală a clădirilor”.
”Lăsând la o parte considerentele de ordin legal – clădirea fostului hotel Intercontinental se află într-o zona de publicitate restrânsă fiind reglementată de PUZcp nr. 04b Brătianu, care interzice, din cunoștințele mele, amplasarea de panouri publicitare -, acest mesh montat pe clădirea referențială a Bucureștiului agresează vizual prin violență cromatică, anulează raporturile și ritmurile formale ce conduc vizual către linii de perspectiva care revelau geometria și logica funcțională a orașului.
Nu contest importanța publicității ca nevoie și profitabilitate, dar nu oriunde și cu orice preț! Nu prin amplasări care distrug identitatea arhitecturală a clădirilor și redefinesc peisajul urban al sectorului în funcție de seturi de valori consumeriste. Clotilde, ai legătura!”, încheie Alexandru Petrescu, vicepreședintele PSD Sector 1.